meble sklep
 
Koszyk jest PUSTY
 
 

Podaj swój adres e-mail

Inne

 (590)

podstawy rzeźby wszystko, co trzeba wiedzieć, by zacząć tworzyć trójwymiarowe dzieła sztuki


Konstruowanie formy, gips, odlewanie, modelowanie, drewno, wypalanie, rzeźbienie, glina, piłowanie, szkielet
Powiadom gdy będzie dostępny
E-mail   Telefon
Autor: Karin Hessenberg
Tytuł: PODSTAWY RZEŹBY WSZYSTKO, CO TRZEBA WIEDZIEĆ, BY ZACZĄĆ TWORZYĆ TRÓJWYMIAROWE DZIEŁA SZTUKI
Tytuł oryginału: Sculpting Basics
Tłumaczenie: Krzysztof Wojciechowski
Rok wydania: 2007
Miejsce wydania: Warszawa
Oprawa: miękka
Format: 215x280 mm
Ilość stron: 128
Międzynarodowy Standardowy Numer Książki: ISBN 83-213-4466-6
Wydawnictwo: ARKADY (130)

Opis
Spis treści

Ten praktyczny poradnik zawiera wszystko, co powinno się wiedzieć, by zacząć rzeźbić. Towarzyszące opisom zdjęcia pokazują od początku do końca przebieg każdego z procesów tworzenia rzeźb z różnych materiałów.

 

Swoje talenty można rozwijać, używając wielu materiałów, między innymi gliny, gipsu czy drewna. Na przykładzie coraz to trudniejszych projektów łatwo opanować różne umiejętności, od modelowania, konstruowania szkieletu i sporządzania form do wypalania i technik wykończeniowych.

Po poznaniu podstawowych technik rzeźbiarskich każdy kolejny projekt ułatwia naukę nowej umiejętności, rozwija kreatywność i pomaga nabrać pewności siebie.

Karin Hessenberg jest członkiem Stowarzyszeń ja Sztuk Garncarskich. Często wystawia w Wielkiej Brytanii i poza jej granicami, a jej prace znajdują się w zbiorach wielu muzeów. Zrealizowała kilka znaczących zamówień prywatnych i publicznych, opublikowała dwie książki: Ceramics for Gardens & Landscapes (Ceramika ogrodowa i krajobrazowa) oraz Sawdust firing (Wypalanie w trocinach). Ponadto regularnie wykłada w szkołach artystycznych w Wielkiej Brytanii, w tym w City College Manchester, University of Central Lancashire i Leeds College of Art & Design. Karin Hessenberg mieszka i pracuje na północy Anglii.

Ludzie malowali i tworzyli rzeźby już w czasach prehistorycznych. Podczas gdy dzieła malarskie powstaję na płaszczyźnie, to rzeźba mająca trzy wymiary może być oglądana ze wszystkich stron. Od rzeźbiarza wymaga się zaangażowania zmysłu wzroku i dotyku oraz intelektu i emocji.

Głównymi metodami tworzenia trójwymiarowych dzieł sztuki są rzeźbienie i modelowanie. Tradycyjnie rzeźbiarze tworzyli swoje prace z różnego rodzaju kamienia i drewna. Rzeźby kamienne wykopuje się na stanowiskach archeologicznych na całym świecie. Z prehistorycznych epok pochodzę także rzeźby ze zwykłych kości i z kości słoniowej, natomiast niewiele przetrwało drewnianych. Modelowanie gliny nabierało znaczenia w miarę rozwoju garncarstwa. Z gliny można tworzyć puste wewnątrz rzeźby, które po wypaleniu staję się trwałą terakotą. Z gliny można też wykonywać modele do odlewania

Naucz się, jak pracować w drewnie. w brązie, złocie lub srebrze. Większość rzeźb metalowych najpierw została wymodelowana w glinie lub wosku, a następnie odlana w formach. W dwudziestym wieku rzeźbiarze zaczęli używać materiałów takich jak guma, włókno szklane, żywice i masy plastyczne, dających bardzo dużo nowych możliwości. Nowoczesne rzeźby można konstruować, stosując różnorodne techniki i materiały, od spawania metalu po komponowanie struktur ze znalezionych przedmiotów i wykorzystanie różnych mediów.


W książce przedstawiono najważniejsze techniki rzeźbiarskie i pokazano, jak używać podstawowych materiałów, dzięki czemu czytelnik uzyska wiedzę potrzebną do tworzenia samemu pięknych prac. Wykonywanie rzeźb jest czasochłonne, żmudne i wymaga cierpliwości. Na zapoznanie się ze swoimi ulubionymi materiałami i nabranie pewności w posługiwaniu się nimi trzeba będzie poświęcić dużo czasu. Należy tez przed przystąpieniem do właściwej pracy wykonywać wersje próbne lub makiety zaplanowanej rzeźby. Pracując metodycznie i planując z góry – szczególnie w przypadku rzeźbienia - oraz wykazując wytrwałość, można z pewnością odnieść sukces i znaleźć w pracy zadowolenie.

Ze względu na to, że rzeźba wymaga stosowania wielu materiałów i znajomości technik wykonania, książkę tę podzielono na cztery części, z których każda zawiera zestaw projektów, mających rozwijać umiejętności czytelnika. Po zaprezentowaniu materiałów następuje omówienie technik niezbędnych do realizacji projektu.

Modelowanie gliny zostało omówione w pierwszej części. Przedstawiono tu podstawy ważnych technik oraz projekty, których realizacja pomoże w zdobyciu doświadczenia.

Praca z gipsem, sporządzanie form i odlewanie zostały omówione w drugiej części tej książki.

Konstruowanie rzeźb jest techniką, w której stosuje się niektóre z materiałów omówionych w poprzedniej części.

Rzeźbienie zostało omówione w czwartej części książki. Przedstawiono tu materiały i narzędzia, którymi łatwo się posługiwać i które nie są kosztowne.

Ostatnia część jest poświęcona technikom wykończeniowym, zilustrowanym przykładami zabiegów dokonanych na rzeźbach zrealizowanych według niektórych projektów.

Dobrze jest przećwiczyć w praktyce przedstawione metody do czasu dokładnego ich opanowania. Większość materiałów zastosowanych do realizacji projektów przedstawionych w tej książce jest względnie tania, tak więc można sobie pozwolić na popełnianie błędów. Nie należy oczekiwać, że wszystko wyjdzie dobrze za pierwszym razem. Niewypalone rzeźby gliniane można namoczyć w wodzie i glinę zregenerować, ale zastygły gips trzeba będzie wyrzucić. Na końcu książki podano wykaz przydatnych podręczników i lektur zalecanych dla tych, którzy chcą zająć się bardziej zaawansowanymi technikami rzeźbiarskimi.

 

Wprowadzenie

Od początku

Źródła inspiracji

Podstawy projektowania

MODELOWANIE GLINY
Przygotowanie gliny
Podstawowe metody formowania
Techniki łączenia
Wykonywanie szkieletu
Projekt 1: Młody ptaszek: Modelowanie litej bryły
Projekt 2: Muszla: Modelowanie bryły wydrążonej
Projekt 3: Starożytny koń: Modelowanie bryły wydrążonej
Projekt 4: Głowa młodzieńca: Modelowanie bryły na szkielecie balonowym
Projekt 5: Głowa młodzieńca: Wydrążanie, wykańczanie i ustawianie
Praca z gipsem
Projekt 6: Przebiśnieg: Sporządzanie formy do wielokrotnego użytku
Projekt 7: Grupa postaci: Sporządzanie formy na stracenie
Projekt 8: Klasyczny tors kobiecy: Sporządzanie dwuczęściowej formy do wielokrotnego użytku
Projekt 9: Ropucha: Odlewanie w betonie
Stosowanie formy na stracenie

KONSTRUOWANIE RZEŹB
Rzeźba konstruowana
Projekt 10: Tańcząca postać: Konstruowanie rzeźby na szkielecie drucianym
Projekt 11: Diabelski tancerz z Boliwii: Konstruowanie na szkielecie z siatki drucianej

RZEŹBIENIE
Techniki rzeźbiarskie
Projekt 12: Stojący kamień: Rzeźbienie w gipsie
Projekt 13: Głowa faraona: Rzeźbienie w bloku gazobetonowym
Projekt 14: Głowa ekspresjonistyczna: Rzeźbienie w drewnie

TECHNIKI WYKOŃCZENIOWE
Wykończenia powierzchni
Wypalanie gliny
Szkliwienie

SŁOWNICZEK

INDEKS

PODZIĘKOWANIA
 

 

Zbliżone produkty
Z kategorii:
Wydawnictwo:
|
Zamów telefonicznie
Zamówienia możecie Państwo składać drogą telefoniczną pod numerami:
017 851 83 43
017 250 28 10 fax
Komentarze użytkowników:
Opinie
Bardzo cieszymy się z zaufania jakim nas Państwo obdarzacie, cenimy wszystkie rzetelne uwagi i sugestie, także te krytyczne
Zamów telefonicznie
Zamówienia możecie Państwo składać drogą telefoniczną pod numerami:
017 851 83 43
Online: 1
Copyright © 2004-2014 meble.pl Wszystkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptacje Regulaminu
do góry